Kedden és szerdán Siófokon sikeresen lezajlott az 1996. óta minden májusban megrendezett Media Hungary konferencia, amely Magyarország legnagyobb az elektronikus médiában dolgozókat összehozó szakmai összejövetele. Idén két nap alatt 240 előadó 4 teremben összesen 65 órányi előadást tartott, rendkívül zsúfolt volt a program.
Az előadásokon elhangzottak egy része a fogyasztók számára is érdekes lehet, például az RTL Klub és TV2 összefoghat legalább egy program elkészítésére, már amennyiben előbbi igen mond utóbbi felkérésére. Az együttműködés egyik indítéka, hogy folyamatosan csökken az igény a külföldi licencelt tartalmakra, így a csatornáknak muszáj megpróbálniuk saját gyártású műsorokkal lekötni a nézők figyelmét. Tudta, hogy netet is használó tévénézők csupán 21 százaléka figyeli aktívan a műsort?
„A nézők már rég nem passzív befogadói a műsoroknak, a tartalmakat ők maguk is generálják. A Z generáció figyelme már máshogyan fókuszál, érzelmi reakcióik, ingerküszöbük módosult. A multitasking nemzedék a párhuzamos aktivitásokat szimultán, akár egy – minél fiatalabb a felhasználó, annál kisebb – képernyőn végzi, figyelmével végigkísérve az összes egyidőben zajló tevékenységet. Az okoskészülékek nagymértékű penetrációja is őket támogatja, phableteikkel saját kezükbe vették az irányítást a „smart” fogyasztók, és mindent szupermost akarnak. A Google, a Facebook és a blogok segítenek az „itt és most” információk biztosításában, valamint a kiteljesedésben, de a minőségi tartalom megfelelő keretbe helyezése továbbra is a klasszikus médiumok felelőssége” – olvasható a Media Hungary sajtóközleményében.