Hirdetés

Mit kínál a Google Places üzleteink számára?



|

Azon kívül, hogy könnyen és viszonylag gyorsan megjelölhetjük érdekeltségeinket a Google térképén még számos alternatívát kínál.

Hirdetés

A Google Places (Helyek) egyik hatalmas előnye, hogy üzletünk teljesen ingyen kerülhet fel a Google térképére, a regisztráció után pedig számos olyan szolgáltatást is megkapunk, melyek segíthetnek vállalkozásunk előnyeit hangsúlyozni. A Google egy kisebb "weboldalként" funkcionáló profilt bocsát rendelkezésünkre, melyhez videókat, képeket, forgalmazott márkákat, egyéb információkat, és akár QR kódokat is csatolhatunk. Ha ez még nem lenne elég, üzletünket kategóriája szerint a helyi keresések eredményei közé is beemeli.

 

 

 

 

A mindennapi élet során bizonyára már sokan találkoztak ezzel a szolgáltatással: amikor például egy bizonyos üzletet keresünk egy adott városban a cég nevének és a város begépelésével. Számos oka lehet rá, hogy ezt tegyük persze, de mindezt azért is elkövethetjük, hogy kiderítsük a cég elérhetőségeit vagy hogy megtudjuk, hogyan juthatunk el oda. Ekkor valójában már a Google Places küszöbén toporgunk.

 

 

Ki használja a Google Helyeket?


A célközönség egészen biztosan. A Google statisztikái szerint az internetes keresések 20%-át teszik ki a helyi keresések. Mobilon ez a szám jócskán nagyobb, az összes keresés 40%-át emészti fel. Az okostelefon tulajok gyakran keresgélnek boltok, üzletek után az ingyenes Android, illetve iPhone Google Places alkalmazás segítségével. A BlackBerry és Windows Phone gazdák a Google Maps for Mobile-on keresztül szintén könnyedén hozzáférnek a Google Helyek listáihoz. Amennyiben a Google Places adott adatlapja rendelkezik QR kóddal, a mobilos felhasználók számos egyéb infóhoz is hozzájuthatnak.

 

 

 


 

Cégünk regisztrálása után ráadásul pontosan nyomon tudjuk követni, hogy kik látogatták meg Helyek profilunkat. Az adatokat különbontva azt is megtudhatjuk, hogy mobilalkalmazásról vagy a szokásos webes felületről érkezett-e a látogató. Ezen felül az is kiderül, hogy, ha kért útbaigazítást a látogató, azt honnan tette. Mindezek alapján pontosabban meghatározhatjuk, hogy milyen mértékű online, illetve offline hirdetésekre van szükségünk üzletünk vonzáskörzetében.

 

Belépés a Google Helyek rendszerébe


Folyamat adminisztratív része se nem nehéz, se nem időigényes. Mindössze pár lépés és már be is nevezhetünk a places.google.com előnyeire. Ehhez mindössze pár lépést kell megtenni, valamint kivárni, míg postai úton megküldi a Google az aktiváláshoz szükséges PIN-t és ehhez hozzáadódik sajnos az a 2-3 hét is, amíg a regisztráció aktiválása megtörténik.

 

 

 

 

A regisztrációnál ugyan csak pár alapadat megadása kötelező (ország, város, utca, telefonszám), de lehetőségeinkhez mérten érdemes minden egyéb információt megosztani a rendszerrel, hogy jobban kitűnhessünk a tömegből. A nyitva tartástól kezdve a fizetési módokon és a kategóriákon keresztül az egyéni adatokkal bezárólag számos részletet közölhetünk profilunkon. Fényképeket tölthetünk fel, sőt, ha már rendelkezünk YouTube-os videókkal vagy QR kóddal, azokkal tovább emelhetjük "reklám" oldalunk fényét.

 

Ha bezárt a bazár


Átlagemberként is gyakran tekereghetünk a Google térképén és amennyiben egy ilyen alkalommal látunk egy fent lévő helyet melyről tudjuk, hogy az bezárt, jelenthetjük azt a Google irányába. Egészen addig, amíg a Google nem tudja feldolgozni a bejelentést a "Reported as closed. Not true?" matrica terpeszkedik majd a cég profilbuborékjában. Amint sikerül átrágniuk magukat az információn a matrica a „This place is permanently closed. Not true?"-ra vált. A mobil alkalmazások esetében az már az „állítólag bezárt" címke esetén is a zárt felirat kerül ki.

 

Az is előfordulhat, hogy egy működő cég profiljában jelenik meg a fentiek valamelyike. A profil tulajdonosának nem kell pánikba esniük, mivel lehetőségük van státuszuk változtatására a „Not true?" linkre kattintva. Igaz már maga a gondolat is kellemetlen, hogy online bezáratták üzletünket. Annak érdekében, hogy üzemelő cégünk (esetleg vetélytársunk révén) ne kerüljön bezárt státuszba havonta egyszer nem árt visszanézni az irányítópultunkhoz.

 

 

Az elérhetőség módosítása nehezebb, mint a bezárás jelentése


Már az is negatívumként érinthet minket, hogy attól kell aggódnunk, hogy érdekeltségünk hirtelen bezárt státuszba kerülhet. Az meg pláne, hogy üzletünk elérhetőségének módosítása sokkal összetettebb folyamat, mint a bezárás jelentése.

 

Először is meg kell adnunk az új elérhetőséget, amely passzív státuszba kerül. A procedúra következő lépéseként a Google kiállít egy lapot, melyet hagyományos postai úton küldi ki. Pár hét múltán mikor megérkezik levelünk, az abban található PIN megadásával aktiválhatjuk új címünket. Ismerős ugye? Postaládánkat gyakran ellenőrizve még egyszer várhatjuk az előrelépést segítő rövidke számsorra.
A címváltás sajnos sokkal tovább tart, mint akár egy vadidegennek bejelenteni, hogy nálunk lehúzták, mikor üzletünk teljes gőzzel üzemel. Kicsit bosszantó. Egyébként már azzal is rengeteget javulna a helyzet, ha a postai utat az elektronikus levelezés váltaná fel.

 

 

Kritikák kezelése


Csak úgy, mint egy cég bezárásának bejelentése a kritikák közzététele is kétélű fegyver a Google Helyek esetében. Közel egy hónapja változott meg az eddig bevett szokás. A kritikákra specializálódott oldalak véleményeit felváltották a Google-fiókkal rendelkező felhasználók összefoglalói. Jó hír, hogy a szélesebb réteg építőjellegű megjegyzéseit kiaknázhatjuk. Rossz hír, hogy más jellegű kritika is érkezhet.

 

Amennyiben úgy érezzük, illetve teljes mértékben biztosak vagyunk benne, hogy egy konkurens cég vagy személy igazság alap nélkül szándékozik rossz hírünket kelteni, akkor megtámadhatjuk a bírálatát. Onnantól kezdve a bejegyzés sorsa a Google döntésétől függ, mely meghozatala alatt azonban a kritika végig látható marad.

 

Abban az esetben, ha egy valós háttérrel bíró negatív kritikát próbálunk meg eltüntetni, készüljünk fel arra, hogy álláspontunkat bizonyítékokkal kell majd alátámasztanunk.

 

A fedélzeten

 

 

 


Az irányítópult az a felület, melynek segítségével pár pillanat alatt rengeteg információhoz juthatunk. A grafikonok igen beszédesek. Megtudhatjuk például, hogy hányszor került megjelenítésre profilunk a keresőkben, hányszor kattintottak rá, sőt azt is, hogy hányszor készítettek útvonalat a cégünkhöz.

 

A grafikonok alatt fényt deríthetünk arra is, hogy mely keresési kifejezések segítségével érték el profilunkat, vagy hogy honnan indították az útvonaltervezést cégünkhöz.

 

Ezek az adatok nem csak SEO, de marketing szempontjából is igen jelentős súllyal bírhatnak (főleg ha kellő figyelmet szentelünk nekik). Az itt fellelhető információk akár segíthetnek kínálatunk forgalomhoz szabásához vagy a keresett termékekkel való bővítéséhez.

 

Madártávlatból

 

 

 


Amennyiben cége még nem nyitott a Google Places által kínált lehetőségek felé, lehet érdemes megtenni az első pár lépést irányába. Pár negatívuma ellenére - amin a Google jelenleg is dolgozik - kiváló lehetőséget biztosít még azon cégek számára is, melyek nem rendelkeznek hivatalos weboldallal. Akik pedig igen azok SEO-ja tovább támogatható segítségével, ugyanis ezek az oldalak egyedi URL-el rendelkeznek és az organikus keresés eredményeiben is megjelenhetnek.

 

Az üzleti élet során kialakuló versenyt nem kerülhetjük ki. Ám a felmerülő lehetőségeket kihasználva egyes folyamatokat lerövidíthetünk ezáltal előnyre tehetünk szert konkurenciánkkal szemben. A helyi keresések jelentőségének növekedésével a Google Helyek szolgáltatása is egyfajta rövidítést kínál a számunkra.

 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.