A zenék iránt komolyabban érdeklődő netezők jó eséllyel hallottak már a SoundCloud névre hallgató szolgáltatásról, amely magát legegyszerűbben a Youtube zenékkel foglalkozó megfelelőjeként szokta definiálni. A felhasználók szabadon feltölthetik és megoszthatják a hangállományaikat, az amatőr zenészek mellett mostanra számos professzionális előadó és zenekiadó is használja.
A Re/Code tegnapi beszámolója alapján a Twitter vezetősége gondolkodik a SoundCloud esetleges felvásárlásán. Az akvizícióval elsősorban a növekedési gondjával próbálhat kezdeni valamit a vállalat, a tőzsdére lépése óta ugyanis a befektetők első számú sirámát a felhasználói tábor, továbbá a reklámbevételek lassú növekedése jelenti.
A hírek szerint a Twitter és SoundCloud egyéniben egyaránt olyan 250 millió felhasználóval rendelkezik. A zenemegosztó piaci értékét körülbelül 700 millió dollárra taksálják az elemzők, így az esetleges akvizíciója a Twitter eddigi legnagyobb értékű üzlete lehet. A zenemegosztók közül magasan a svédek által alapított, de berlini székhelyű SoundCloud linkjeit osztják meg a leggyakrabban a twitterezők.
Természetesen a pletykától nem mindenki ájult el, hiszen a Twitter korábban megvette és lekapcsolta a remek We Are Hunted zenekereső szolgáltatást, a kilóra beszerzett fejlesztői csapat által létrehozott Twitter #Music pedig nagyjából egy évnyi csendes szenvedés után most áprilisban múlt ki.
Frissítés (2014. 05. 21.): a Der Spiegel értesülései szerint a Twitter kihátrált a beszélgetésből, valószínűleg nem lesz semmi az üzletből.
(Fotó: Thomas Bonte)