Ezzel szemben úgy néz ki, hogy éppen attól, hogy egyre több amerikai vesz az idei karácsonyi vásáron digitális kamerát, egyre jobb eséllyel néznek a jövő elé ezek a cégek. Egyre nagyobb a digitális képalkotás új keletű hívei között azoknak a száma - különösen a nők körében -, akik szívesebben bízzák profikra a gyermekük esküvőjén vagy az újszülöttről készült felvételekről minőségi nyomatok készítését, semmint hogy maguk bajlódjanak ezzel otthon.
Az otthoni nyomtatás eddig nagy üzlet volt az olyan cégek számára, mint a HP vagy a Lexmark, amelyek a speciális papírt, a festéket és persze a nyomtatókat kínálják az otthoni „digitális sötétkamrában” való munkához. Ez az üzlet már kezd visszaesni, ahogy a digitális kamerák használata egyre jobban terjed a technikához nem értő felhasználók körében, akik nem akarnak a kábelekkel kínlódni, és eszük ágában sincs méregdrága festéket és papírt vásárolni azért, hogy otthon nyomtathassanak. Az amerikai Fotópiaci Szövetség szerint idén 4 milliárd digitális képet nyomtatnak ki a fotóüzletek, míg két éve ez a szám csupán 800 millió volt.
A szervezet szerint a képek oroszlánrészét ugyan ma is otthon nyomtatják ki, de az arány masszívan növekszik - már csak a költségek miatt is: egy üzlet 25 centért készít egy másolatot, míg az otthon kinyomtatott kép költsége akár 75 cent is lehet. A szövetség számításai szerint idén a tavalyi 84 százalékról 71 százalékra csökken az otthoni nyomtatás aránya, míg a hagyományos fotóüzletekhez vitt munkák aránya a tavalyi 9 százalékról 22 százalékra ugrik.
Mégsem alkonyul be a fotóüzleteknek?
Hirdetés
Hirdetés