Nemrégiben a francia Inria állami kutatóintézet rendkívül érdekes tanulmányt tett közzé, amely szerint az internetezők bő felének böngészési előzménye felér egy digitális ujjlenyomattal. A kutatók által az előzmények megszerzésére létrehozott weboldal 2009 januárja és 2011 májusa közt működött, ezen időszak alatt 368 284 egyedi látogató szolgált mintákkal a méréshez.
A kutatók állítása szerint a látogatók 69 százaléka rendkívül egyedi böngészési előzményekkel rendelkezett, ezen személyek már 4 korábban meglátogatott webhely ismeretében is 97 százalékos pontossággal beazonosíthatóak voltak. Megemlítendő, hogy a kísérletben résztvevők 38 százalékának szinte mindig megegyezett a böngészési előzménye.
A reklámcégek nagy örömére a meglátogatott webhelyeket kategorizálva már néhány előzmény esetében is meglehetősen jól megismerhető az adott netező általános érdeklődési köre, bár a tanulmány ezen megállapítása valószínűleg kevesek számára jelent újdonságot.