A The Verge csütörtöki cikke szerint az Amazon a tavalyi évhez hasonlóan idén is rekorderedményeket ért el a karácsonyt megelőző vásárlási hajrában – a cég nem csak az eladásokat, hanem a szolgáltatásokat tekintve is remekelt.
Az Amazon beszámolója szerint csak a Kiber Hétfőn több mint 36,8 millió vásárlást bonyolítottak világszerte – ez másodpercenként 426 eladott terméket jelent. Tavaly 26,5 millió tétel kelt el ugyanezen a napon. Az Amazon Prime is rekordot döntött: december harmadik hetében több mint egymillióan regisztráltak a szolgáltatásra.
A webáruház legnépszerűbb termékei az idén is a Kindle e-könyvolvasók és a Kindle Fire táblagépek voltak. A vállalat szokásához híven ezúttal sem tette közzé a részletes értékesítési adatokat; az mindenesetre egyértelműnek látszik, hogy fajsúlyos szereplővé nőtték ki magukat a tabletpiacon. A Microsoft Xbox One és a Sony PlayStation 4 konzoljai is nagyon kelendőek voltak: percenként ezer darabot adtak el belőlük az Amazonon.
A Prime kiemelkedően jól teljesített. A hivatalos adatokat nem ismerjük, de a szakértők szerint jelenleg cca. tízmillió felhasználója lehet a szolgáltatásnak. A Prime Instant Video katalógusa is alaposan „meghízott”: 2013-ban 33 ezerről 40 ezerre nőtt a letölthető filmek és tévéepizódok száma, és az Amazon exkluzív forgalmazási jogot szerzett olyan sorozatokra, mint a Downton Abbey vagy a Justified.
A vállalat igyekszik befogni a Netflixet. A nagy versenytárshoz hasonlóan belefogtak a saját gyártású műsorok készítésébe, és több mint egy tucat pilotot mutattak be, hogy megpróbálják felmérni a nézői igényeket. Alpha House című politikai komédiájuk első évada kedvező kritikákat kapott – igaz, nem aratott akkora sikert, mint a Netflix Kevin Spacey főszereplésével készült sorozata, a House of Cards.