A vállalat állítása szerint a készülék iránti kereslet minden várakozást felülmúlt, ez okozza a hiányt. A cég vezetése mindazonáltal óvatosan fogalmaz az N90 jövőjével kapcsolatban, Karu Tuutti szóvivő szerint hiba lenne a kezdeti sikerek alapján megítélni az N90 jövőjét.
A Nokia N90 világszerte július 20-án került a boltokba. A vállalat eredeti tervei szerint a premiernek még júniusban meg kellett volna történnie, azonban az utolsó pillanatban kiderült, hogy a "finomhangolás" a vártnál tovább tart. Az N90-et még áprilisban
jelentette be a Nokia és már a megjelenés előtt komoly összegeket költött a népszerűsítésére. A vállalat legutóbbi negyedéves jelentéséből kiderül, hogy főképp az N-sorozatú mobiltelefonok marketingjével kapcsolatos költségek miatt a multimédiás divízió kiadásai a kétszeresére, 220 millió euróra növekedtek.
Az N90 egyértelmű válasz a Sony Ericsson, a Samsung és a Siemens legújabb telefonjai által keltett versenyre. Az N90-be épített autofókuszos, Carl Zeiss optikával és teljes, kompakt digitális fényképezőgépekre jellemző képességekkel ellátott kamera 2 megapixeles fotókat készíthet el, melyeket a beépített vaku és makro mód tesz még élvezhetőbbé, élesebbé.
A Series 60 operációs rendszert futtató okostelefon kép- és videoszerkesztő funkciókkal is rendelkezik, az elkészített MPEG4 formátumú mozgóképeket rögtön a telefonon is "megvághatjuk". A széthajtható, kagylóformájú, LG-módra elforgatható, dönthető főkijelző 352x416 pixeles felbontású, míg a külső kijelző 128x128 pixelnyi tartalmat jeleníthet meg 65 ezer színben.
Az elkészített képeket néhány gombnyomással nyomtatóra is küldhetjük vezeték nélküli, Bluetooth kapcsolat segítségével, ehhez csupán egy PictBridge-kompatibiilis nyomtatóra lesz szükség. A kisméretű RS-MMC memóriakártyára mentett képeket azt fogadni képes nyomtatóba is helyezhetjük. A Nokia N90 beépített memóriája 31 megabájtnyi, de a készülékhez egy 64 megabájtos RS-MMC kártyát is mellékelnek.
Máris hiánycikk a Nokia N90 okostelefon
Hirdetés
Hirdetés