Meglepő per indult az IBM ellen, ugyanis a világ egyik legnagyobb abroncsgyártójaként számon tartott Bridgestone szerint a vállalat óriási anyagi kárt okozott számára. A Business Insider beszámolója alapján a Bridgestone egy 75 millió dolláros projekt keretében az IBM-et bízta meg a rendeléseket feldolgozó informatikai rendszerének korszerűsítésével, ám az egész művelet totális katasztrófába torkollott.
Az SAP szoftvereit futtató infrastruktúra 2012 januárjában lett bekapcsolva, ám az utána következő olyan 3 hónap lidércnyomás volt a cég számára: a rendszer instabilnak bizonyult, törölte vagy fel sem vette a rendeléseket, továbbá a különféle moduljai közt sem működött a kommunikáció. Emiatt a vállalat abroncsai nem jutottal el a rendelőkhöz, ráadásul valahol tárolni is kellett a felhalmozódott készleteket.
Az IBM szerint a fenti történet meglehetősen egyoldalú, ugyanis a Bridgestone informatikai vezetése tökéletesen inkompetens módon viselkedett: az ilyenkor elengedhetetlen kommunikáció siralmas volt, ráadásul a vállalat le sem tesztelte bekapcsolása előtt a friss rendszer működőképességét. Ezen túlmenően az sem segített sokat, hogy a kétéves projekt során az abroncsgyártó hat alkalommal cserélt informatikai igazgatót.
(Forrás: Business Insider, ITProPortal | Fotó: Bridgestone)