A Facebook szerdán tette közzé 2014-es üzleti éve második negyedére vonatkozó pénzügyi jelentését. A közösségi oldal mára menthetetlenül „mobilközpontú” céggé avanzsált: bevételeinek 62 százaléka az okostelefonokon és tableteken megjelenített hirdetésekből származik. Komoly változás – sőt, drámai, figyelembe véve, hogy alig két évvel ezelőtt még egyáltalán nem voltak mobilos hirdetéseik.
Az oldalt havi szinten 1,32 milliárd ember használja, ebből 399 millió az okostelefonjáról jelentkezik be. A Facebook teljes felhasználói bázisa éves összehasonlításban 14, a mobilosoké pedig 31 százalékkal nőtt. Mark Zuckerberg, a vállalat vezérigazgatója szerint az Egyesült Államokban élő regisztráltak naponta átlagosan 40 percet töltenek a közösségi hálón.
A Facebook 2,91 milliárd dolláros bevételt és 32 centes részvényenkénti nyereséget jelentett – amivel messze túlszárnyalta a Wall Street-i elemzők várakozásait. A bevétel a tavalyi év azonos időszakához képest durván 60 százalékkal nőtt, a profit pedig megduplázódott. Mi, felhasználók is egyre értékesebbek vagyunk a vállalat számára: globális szinten – új rekordot jelentő – 2,24, az USA-ban pedig 6,44 dollárt kerestek rajtunk koponyánként.