Tegnap a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság nyilvánosságra hozta a legjelentősebb magyar szolgáltatók által önkéntesen átadott adatokra épülő, szélessávú internet és vonalas telefonszolgáltatások márciusi elterjedtségére vonatkozó gyorsjelentését.
Az adatok alapján februárhoz képest a kérdéses hónapban 7 ezerrel 2,105 millióra nőtt a szélessávú előfizetések száma: az xDSL-es ügyfélbázis 4 ezerrel 795 ezerre csökkent, a kábelszolgáltatók 5 ezer új szerződést kötve 831 ezerrel zárták a hónapot, míg az optikai szálon nyújtott FTTX-kapcsolatok mennyisége 281 ezerre nőtt.
A közlemény szerint a szélessávú internet-hozzáférés esetében, a becsült teljes piacra vonatkozóan – valamennyi vezetékes technológiát figyelembe véve – 34,8 százalékos részesedéssel a Magyar Telekom a piacvezető, a második UPC 20,6 százalékot hasított ki a tortából, míg 12,9 százalékkal a Digi lett a bronzérmes.
A vezetékes telefonszolgáltatások száma márciusban 12 ezerrel 2,05 millióra csökkent, ám az IP-alapú hangcsatornák mennyisége 7 ezer plusszal 379 ezerre növekedett, és a kábeltelevíziós hálózaton szolgáltatott vonalak elérések száma is 10 ezerrel 496 ezerre nőtt. Összesen 2,986 millió előfizetésről van szó, a háztartások vezetékestelefon-ellátottsága 61,04 százalékra jött ki, míg 100 hazai lakosra 29,39 darab hangcsatorna jutott.
„Az előfizetők hagyományos telefonvonalon 358 millió, IP-alapon pedig 113 millió percnyi hívást kezdeményeztek. A vizsgált hónapban az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 161 perc volt” - derült ki a sajtóközleményből.