Talán azon még maga a Boeing sem sértődik meg, ha azt mondjuk, hogy a 787 a nevével ellentétben nem igazán lett álomrepülőgép, de nem is a nagy múltú cégről lenne szó, ha a Dreamliner szárnyának árnyékában siránkozna azon, hogy milyen kegyetlen az élet. Tény, hogy ezeknek a hatalmas madaraknak az útja elég sok problémával volt kikövezve és hol ilyen, hol olyan bajokkal kellett szembenéznie a gyártónak, de szerencsére nem csak ezt az egy vasat tartják a tűzben, illetve a vevői bizalom sem rendült meg. Ez utóbbit ékesen példázza a Boeing 777x is, mely talán majd 2020-ban emelkedhet járatszerűen a levegőbe, de az USA TODAY szerint már most elkelt belőle 342 darab, ami az eddigi legdurvább indulás ebben a vonatkozásban és leginkább az arab légitársaságoknak köszönhető.
A Dubai Airshow nyitónapján bedobott 777x egyszerre lehet a legnagyobb, de mégis legtakarékosabb szélestörzsű, kéthajtóműves utasszállító a jelenlegi kínálatban, ráadásul a szárnyvégek behajtható mivolta miatt egész jól fog tudni manőverezni a reptereken is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a földön 64,8 méteres fesztávval lehet számolni, ami repülési helyzetben 71,1 méter, ezzel is csökkentve az üzemanyag-fogyasztást.

A GE Aviation által szállított GE9X hajtóművek segítségével a kétféle változatban készülő madár a 777-8X esetében 17.220 kilométert, míg a 777-9X esetében 15.815 kilométert képes megtenni egyetlen felszállással. A két különböző kivitelnél előbbi 350 utast tud befogadni, míg utóbbi 400-at, de ez a különbség természetesen a vételárban is megjelenik, hiszen 349,8 millió, valamint 377,2 millió dollárt kell a kasszánál kicsöngetni értük ahhoz, hogy valaki birtokba vehessen egyet.

Ezek itt már olyan pénzek, hogy nincs is értelme forintra átváltani, főleg nem akkor, ha tudjuk, hogy az Emirates kapásból 150 darabos rendelést adott le, míg a Qatar 50, az Etihad pedig 25 ilyen madarat szeretne a flottájában tudni. A Lufthansa sem kíván kimaradni a sorból, így ők a 34-es számot írták be a "mennyit kér a gépből?" rubrikába. Érdemes egyébként tudni, hogy az Emirates a 777x legnagyobb ellenfeléből, vagyis az A380-ból is rendelt ötvenet, ami 23 milliárd dollárjukba fog fájni, már ha megéreznek egy ilyen kiadást.

Ray Conner, a Boeing Commercial Airplanes elnök-vezérigazgatója büszkén említette meg, hogy ez a hatalmas bringa 12 százalékkal takarékosabb, mint hasonszőrű konkurenciái, ami elég vonzó specifikáció lehet a légitársaságok számára. A gyárban az utasokra is gondoltak, ezért megnövelt méretű ablakokat kapnak a bámészkodásra hajlamos utazók, de változások lesznek a bevilágítást és a repülés közbeni szórakozást illetően is, melyek jó hatással lehetnek az utaskényelemre.

Persze huhogók mindig vannak, így több ponton is érték kritikák az új bgépet, ám úgyis a gyakorlatban derül ki, hogy mit tud a gép. Azonban ha elődjéből, a közkedvelt Tripla Hetesből, vagyis a 777-ből indulunk ki, akkor remélhetőleg igen jó statisztikái lesznek a repülésbiztonságot illetően, ami főleg azoknak fontos, akiket rendesen be kell nyugtatózni, mielőtt gépbe ülnek.
