A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság gyorsjelentése a három inkumbens szolgáltató, valamint a vezető alternatív szolgáltatók (jellemzően a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok) önkéntes adatközlésére épül, tehát nem biztos, hogy teljes egészében fedi a valóságot, de az a tény, hogy a szélessávú netezők száma hazánkban a kétmilliós határt feszegeti, mindenképpen figyelemre méltó.
A jelentés egyébként arról is beszámol, hogyan osztoznak a szolgáltatók a szélessávú netezőkön (persze azt is tudjuk, hogy sok helyen a felhasználónak csak egyetlen választása van, tehát nincs valódi piaci verseny): a Magyar Telekom a piacvezető, piaci részesedése 34,8 százalék, második a UPC, piaci részesedése 20,7 százalék, a harmadik a sorban a Digi 12,6 százalékos részesedéssel, ezt követi több száz kisebb szolgáltató együttes részesedése, amely 12 százalékot tesz ki, majd az Invitel következik 10 százalékkal.