Nem is olyan régen bemutattunk egy olyan repülőgépet, ami utasokat is szállítana ugyan, de még nem létezik, egy hete pedig olyanról írtunk, mely repül, de nem szállít utasokat. Sőt olyan is volt, ami villámgyorsan szárnyalt és utasokat is vitt, de már nyugdíjazták, így tehát a teljes esélykiegyenlítés jegyében most következzék az Airbus A350 XWB, mely már repül, de még nem visz utasokat.
Nem véletlenül említettünk azonban a chemtrail hívőket a bevezetőben, ugyanis az egyik képen számukra is lesz némi csemege, melyet lehet megosztani Facebookon és bár egyértelműen le lesz írva, hogy a fotón mi látható, az úgysem bizonyíték arra, hogy nem méreg van benne, ehh!
ACNNjóvoltából mi is bepillanthatunk az Airbus széles törzsű repülőgépébe, mely Szingapúrban mutatta meg magát először a közönségnek úgy, hogy kívül és belül meg lehetett csodálni a kéthajtóműves gépmaradat, de még itt sem mindenkinek. Ám nem csak statikus bemutatót tartott az A350 XWB, hanem a levegőbe is emelkedett, ahol a jelenlévők megállapíthatták, hogy jól manőverező, méltóságteljes gépet alkottak a gyárban, bár csak a személyzet tartózkodott a gépen.
Charlotte Glenniesegítségével most a monitor előtt ülők is betekinthetnek abba, hogy mi van egy ilyen gép belsejében, ráadásul most még nincsenek felszerelve burkolatok, így megfigyelhető az a 400 kilométernyi narancsszínű vezeték, mely csakis a tesztelés ideje alatt van a gépen és a sorozatban gyártott példányokon már hiába is keresnék (na, ezért felesleges még a burkolat).
Az A350 pilótafülkéje közel azonos azzal, mint amit az A320-ban, A330-ban, A340-ben és az A380-ban találhatunk, ami az Airbus szerint azért előnyös, mert jelentős megtakarítást jelenthet a légitársaságoknak akkor, amikor a pilótákat képzik a típusra.
A gyártó szerint ez a széles törzs már az új generáció jellemzője, ami a jövő légi utaztatásának záloga lehet, hiszen minél több utas fér el egy gépben, annál olcsóbbá tehető a repülés, ami egyúttal növelheti az utasok komfortérzetét, hiszen a maximális hely és kényelem elérése a cél. Habár ez egy kicsit már marketingszagú megfogalmazásnak tűnik, mégis hihetünk neki, de a kép senkit ne tévesszen meg, hiszen a rajta látható ülések még csak a tesztrepülés alatti személyzetnek jelentenek férőhelyet, de a végleges verzióban már nem ilyenek várják a fizetővendégeket.
A fedélzeten található műszerek a teszt folyamán élő kapcsolattal juttatják az adatokat a toulousei központba, ahol így valós időben tudják követni és értékelni a gépről érkező 600.000 paramétert. Az Airbus egyébként a két prototípussal eddig közel ezer órát repült és természetesen extrém körülmények között is vizsgálták ezeket a bringákat, de még van éppen elég repülni való idő ahhoz, hogy elérjék a szükséges 2500 órát.
Most pedig jöjjön az, amit a bevezetőben is megemlítettünk és szinte biztosak vagyunk benne, hogy viszont fogjuk látni valamelyik chemtrail aktivista portálon, avagy Facebook profilon, ugyanis ahogy prototípusok tesztjeinél mindig szokták, itt is vízballaszttal szimulálják a terhelést, ami értelemszerűen az A350 prototípusaival sem történik másként. A padló alatti hatalmas víztartályokba töltött víz szivattyús mozgatásával a tömegközéppont is vándoroltatható valamelyest, ami elég komoly tényező egy repülőgép stabilitásánál, ezért fontos a vizsgálata.
Eddig bő 800 darabos megrendelés érkezett az Airbus A350-re, melyből az első üzembeállítás valamikor az év végén várható a Quatar Airways kötelékében, de addig még nagyon sok meló vár a hamarosan hattagúra bővülő prototípus flottára.