Miközben az "offline" világban a karácsonyi ajándékok továbbadása olykor érzelmeket, viselkedési szabályokat sért óhatatlanul is, az online „ajándék-újrahasznosítás” viszont egyszerre biztosít fájdalommentesen profitot az eladónak, és új otthont a csúnya pulóvereknek, nyakkendőknek és minden egyéb kidobásra szánt ajándéknak. Csütörtökön indítja el az eBay első egyhetes "Kapd meg, amit tényleg akartál!" kampányát, ahol a vásárlók a legkülönfélébb termékkategóriákban találhatnak termékeket az ékszertől az elektronikáig. A cég január elején hagyományosan a forgalom fellendülését tapasztalja, amikor az emberek visszatérnek a szabadságról és elkezdik nem kívánt ajándékaik "reciklizálását". A nemrég indult LiveDeal.com internetes árverési cég már el is indította a múlt héten hasonló aukciós akcióját. A cég elsősorban az ünnepek utáni csereakcióknak köszönhetően kétszer annyi - 3500 - árut kínál, mint az előző hónapban.
A több nagyvárost átfogó online közösség, a Craiglist.org, ahová a felhasználók apróhirdetéseiket tudják kitenni, és a közös érdeklődésre számot tartó témákról cseveghetnek, eladásra kínált áruinak listája a szokásos kb. 3000-ről 9000-re duzzadt. Ez nem is csoda, hiszen olyan nagyvárosok használják a webhelyet, mint San Francisco, New York, vagy Los Angeles, ill. London és Sydney.