Közölte, a hatóság a piaci verseny élénkítése, a piaci verseny tisztaságának megőrzése mellett kiemelten fontos feladatának tekinti a fogyasztók hiteles és alapos tájékoztatását.
A www.tantusz.nhh.hu címen elérhető portált az NHH 2005 novemberében hozta létre. A TANTUSZ kezdetben a három magyarországi mobilszolgáltató tarifái közötti eligazodást segítette - és a nagy siker jelezte, hogy a fogyasztók igénylik a pontos tájékoztatást. A nagy érdeklődés nyomán az NHH 2006 tavaszán a TANTUSZ-t szélessávkereső alkalmazással, majd a turisztikai szezon kezdetére a roaming tarifákat bemutató szolgáltatással egészítette ki.
Az eddig már több mint 2 millió alkalommal meglátogatott www.tantusz.nhh.hu portál most a vezetékes telefonszolgáltatók tarifáit összehasonlító, illetve a kábeltelevíziós szolgáltatók elérhetőségét bemutató modulokkal bővült ki - és ezzel gyakorlatilag a hírközlési szektor minden alapvető szolgáltatását, területét lefedi.
Pataki Dániel elmondta, miközben a hatóság intézkedéseinek is köszönhetően a magyar hírközlési piacon egyre erősödik a verseny és egyre nehezebb az eligazodás a szolgáltatók ajánlatai között -nagyon fontos, hogy a hatóság elősegítse, hogy a fogyasztók tudjanak hitelesen tájékozódni, választani és helyesen dönteni. A TANTUSZ éppen ezért, a tudatos, helyes döntések meghozatalában segít a fogyasztóknak, mondta az NHH elnöke.
Juhász Károly, a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője elmondta, hogy az immár új, egységes arculattal megjelenő TANTUSZ nagyon fontos eszköze a fogyasztói érdekek védelmének. Mint mondta, a tájékozott fogyasztó tud helyes döntéseket hozni és így nőhet a fogyasztói megelégedettség és csökkenhet a panaszok számai is.
Az új alkalmazások közül a TANTUSZ vezetékes telefon tarifa-összehasonlító a vezetékes telefonszolgáltatók egyéni előfizetők számára nyújtott csomagjait tartalmazza. A program a mobiltelefonos tarifa-összehasonlítóhoz hasonlóan az egyes felhasználók saját telefonálási szokásai, illetve a felhasználó által bevitt forgalmi adatok alapján végez költségbecslést és keresi meg a bevitt adatok alapján a legalacsonyabb költségű csomagokat.
A szintén a napokban induló kábeltelevíziós szolgáltatáskereső segítségével a fogyasztó pontos képet kaphat a saját lakóhelyén, az adott településen, utcában elérhető kábeltelevíziós szolgáltatókról.
A TANTUSZ adatai folyamatosan frissülnek és bővülnek. Az NHH eltökélt szándéka, hogy minden olyan adatot közzé tesz rajta, amivel a különféle hazai hírközlési szolgáltatásokat igénylő fogyasztók tudatos és helyes döntéseit segítheti.
Hogyan válasszunk kedvező díjcsomagot?
Hirdetés
Hirdetés