Pénteken már ejtettünk szót a Frankfurti Autószalonról, ahol az autógyártók mindent beleadnak annak érdekében, hogy a látogatók emlékezetes élményben részesüljenek, ez pedig nem csak annyit tesz, hogy kipakolnak egy halom autót, aztán lehet őket tapogatni, meg beülni és brümmögni a volán mögött.
Sokak szerint pontosan így sikerült a BMW-nek elcsennie a showt, ugyanis építettek egy háromszintes, háromszáz méteres pályát, ahol ki lehetett próbálni az autóikat. Másféle fronton, de az Audi is kitett magáért, ők ugyanis a városi közlekedés kihangsúlyozására egy fordított világot építettek, vagyis fentről lógtak lefelé a felhőkarcolók. De természetesen lehet bármilyen hatalmas a csicsa, a főszerep mégiscsak az autóké és az ilyen rendezvények azért jók, mert a gyártók bemutatnak olyan koncepciókat is, melyek talán soha nem kerülnek gyártásba, de mindenképpen lenyűgözőek. Köszönhetően a gizmag fotósának, most mi is megszemlélhetjük, hogy miről is van szó, vagyis a leginkább érdekes, vagy valamilyen szempontból mindenféleképpen említésre méltó négykerekűekből szemezgettünk. A teljes galéria elérhető itt!
Kezdésnek rögtön jöjjön az Audi furcsa arányokkal rendelkező autója, mégpedig a Nanuk Quattro, mely versenypályán ugyanúgy megállja a helyét, mint autópályán, vagy murván. Ebben többek között a V10-es elrendezésű dízel erőforrás áll rendelkezésére, mely 544 lóerővel járul hozzá a haladáshoz, nem is beszélve a brutális nyomatékról. A hi-tech jegyében a külső visszapillantókat kamerákkal és kijelzőkkel helyettesítették. Csinos darab, nem vitás.
Szintén Frankfurtban debütált az Opel koncepciója, a Monza, mely legkevésbé sem idézi a gyártótól megszokott hétköznapi formákat, bár az is tény, hogy az utóbbi időben ők is tudtak olyan sorozatgyártású modelleket építeni, melyekről nem a tucatautó kifejezés jut eszünkbe.