A gyermekek online jelenlétének egyre korábbivá válásával jelentősen leegyszerűsödött a különféle zaklatók dolga, hiszen csak egy népszerű chatszolgáltatásba kell belépniük az új prédára való vadászatkor. A szülőknek éppen ezért fontos lenne odafigyelniük a gyermekeik a látszattól eltérően időnként annyira nem is virtuális „barátaira”, ám a jelek szerint sokuknak teljesen elkerüli a figyelmét a probléma.
A francia Innocence en Danger gyermekvédelmi nonprofit éppen ezért nemrég feltűnő reklámkampányt indított, amely keretében egyes népszerű emotikonok groteszk változatait plakátolták ki párizsi buszmegállókba, jelentették meg magazinokban és újságokban. A hirdetéseken az alapítvány neve és webcíme mellett egyetlen kérdés olvasható: „Ki cseveg online a gyermekeddel?”
Természetesen az akció egy meglehetősen túlzó általánosításon alapul, statisztikailag nézve feltehetően rendkívül kevés gyermek esik áldozatul efféle chates zaklatóknak (a szimpla trollok más kategóriába tartoznak), azonban figyelemfelkeltésre mindenképp kiválóak a hirdetések.
(Forrás: CNET)