csütörtökön újból diadalútjára indítja a zenét kínáló szolgáltatást. Az egyelőre Amerikában elérhető szolgáltatás segítségével havi előfizetésért cserében zenét lehet majd letölteni, a felhasználók félmillió dal közül válogathatnak.
"A Napster olyan, mint James Dean - fiatalon halt meg, szépen halt meg, és az emberek gyöngéd érzelmeket táplálva emlékeznek vissza rá" - vélekedik Mark Mulligan, a Jupiter Research vezető tanácsadója. A CD-író szoftveréről ismert Roxio pompás külsőségek közepette készül újból elindítani a Napster 2.0-át. A "feltámadás" két évvel azután történik, hogy szerzői jogok megsértése miatt a nagy zenekiadók bezáratták a zeneletöltő rendszert.
A Napstert múlt évben vásárolta meg a Roxio ötmillió dollárért. Ugyanakkor májusban az online zene előfizető szolgáltatást, a Pressplayt is megvásárolták 39,5 millió dollárért, mondván, hogy a szolgáltatás technológiáját használják majd fel a Napster törvényes elindításakor.
A Napster öt nagy lemezkiadóval és több tucat független kiadóval kötött szerződést. Induláskor félmillió zeneszám áll majd a letöltők rendelkezésére. A felhasználók havi előfizetéssel, darabonkénti megvásárlással juthatnak a dalokhoz, vagy csak meghallgathatják őket.
Fizetős szolgáltatás lesz a Napster
Hirdetés
Hirdetés