Hétfőn publikálta a McAfee SiteAdvisor kutatásainak eredményét, miszerint a Yahoo keresőn kapott találatok 5,4 százaléka kockázatosnak minősített internet oldalakra mutat.. Az 5 legnagyobb kereső közül az AOL bizonyult a legbiztonságosabbnak 2,9 százalékkal.
A McAfee Sitedvisor besorolása szerint a legtöb oldal sárga vagy vörös jelzést kapott a Yahoo találati listáin. A vörössel jelölt oldalak elbuktak a biztonságosság vizsgáján, ezek adware terjesztő, levélszemét küldő vagy a felhasználó gépén jogosulatlan beavatkozásokat végző kódot tartalmaznak. A sárga színjelölés mögött olyan oldalak vannak, melyek nagy mennyiségű, de nem kifejezetten spam jellegű e-mailt küldenek, sok felbukkanó hirdetést jelenítenek meg vagy felkérik a felhasználót, hogy változtassa meg böngészője beállításait.
A McAfee szerint a Yahoo, MSN, Ask.com, Google, és AOL keresők mind veszélyesebb oldalakat hoznak fel szponzorált linkekre, mint a közönséges találatokra. A szponzorált linkek mögött a nagy 5 esetében 6,9 százalék arányúak a kockázatos oldalak, míg ez az arány csak 2,9 százalék a mezei, nem szponzorált linkek esetében. Azok, akik ártalmas kódot kívánnak terjeszteni, nemcsak hogy trükköznek azért, hogy az első találati listaoldalon legyenek linkjeik (ezt mindenki teszi), hanem akár fizetni is hajlandóak: sokszor szponzorált linket vásárolnak.
A Google már bevezette, hogy ellenőrzi a találati oldlak tartalmát, hogy valóban azt tartalmazzák-e, mint amit állítanak magukról. Úgy tűnik, hogy a Yahoo-nak is el kell indulnia ezen az úton.
A Yahoo képviselője nyilatkozatában nem tért ki a McAfee kutatás terhelő eredményeire, de kifejtette, hogy szigorú szerkesztői szabályokat léptettek érvénybe és termékszakértő csoportokat foglalkoztatnak, hogy biztosítsák a szponzorált linkek megbízhatóságát. A Yahoo továbbra is a spyware ellen folytatott harc résztvevője kíván lenni, támogatva minden kezdeményezést a nem biztonságos oldalak ellen. Igaz, hogy a nagy 5 közül a Yahoo kínál egyedül ingyenes spyware-ellenes programot felhasználóinak.