Egyre több vásárló vásárol egyre több fajta árut egyre több pénzért, állapították meg az elemzők, akik a karácsonyi vásár online forgalmát 12-16 milliárd dollár közé teszik - ami persze még mindig nem éri el a 10 százalékot az amerikai kiskereskedők szövetsége által becsült 217.4 milliárd dolláros forgalomból. A Forrester Research szerint idén 39 millió amerikai háztartás tervez online vásárlást, 5 millióval több, mint tavaly. Az Amazon.com alelnöke, Diego Piacentini szerint a legnagyobb növekedést a sportszerek, az ínyenc ételek és az ékszerek forgalma mutatja.
A Godlman Sachs, a Harris Interactive és a Nielsen NetRatings által közösen elvégzett vizsgálat szerint idén korábban kezdődött a vásárlási szezon: novemberben már 8.5 milliárd dolláros online forgalmat regisztráltak, nem számítva az utazások megrendelését, ami 55 százalékos ugrást jelenet 2002-höz képest. A népszerűségi listát most is a videokazetták és a DVD-k vezetik, őket a könyvek, a CD-k, a játékok és a videojátékok követik. Az első két kategóriára 758 millió dollárt költöttek az amerikaiak, 133 százalékkal többet, mint tavaly. Az is kiderült, hogy az idén a vásárlók 31 százaléka vásárolt ajándékot az interneten, míg a tavalyi arány csupán 18 százalék volt.
Felnőtt korába lépett az online vásárlás
Hirdetés
Hirdetés