Eddig ha egy vállalat online zeneboltot kívánt indítani, minden egyes országban külön kellett tárgyalnia a lemezkiadókkal, a jogdíjak kezelését végző szervezetekkel, néha még magukkal a művészekkel is.
A várakozások szerint az európai online zeneboltok száma a lépés nyomán látványos növekedésnek indul, bár egyes vélemények szerint ez nem annyira a helyi kezdeményezéseknek, mint inkább a tengerentúli vállalatoknak, az Apple-nek, vagy a Sonynak kedvez.
Az Egyesült Államokban ma már online zeneboltok tömkelegéből választhatnak az internetezők, Európában azonban egyelőre csak kevés érhető el. Bár az Unióban elérhető fogyasztók száma lényegesen magasabb az amerikainál, az online zeneboltoknak nem érte meg megjelenni a kontinensen, ugyanis minden országban külön jogi tárgyalásokat kellett folytatniuk, ami idő- és pénzigényes folyamat.
2004-ben az Egyesült Államok online zenepiaca 249 millió dollárt (közel 207 millió eurót) tett ki, ezzel szemben az európai piac mindössze 27 millió euróra rúgott. Az előrejelzések szerint az idén az amerikai online zenevásárlások értéke eléri az 500 millió eurót, miközben Európában 106 millió euróra duzzad a piac.
Európai Unió Online: Zene határok nélkül
Hirdetés
Hirdetés