„Meg tudnánk rendezni nyereségesen az idei Comdex kiállítást, de az ipar nem húzna belőle hasznot vezető technológiai cégek szélesebb körű támogatása nélkül” közölte Robert Priest-Heck, a MediaLive elnök-vezérigazgatója. A hivatalos közlemény szerint a kiállítást csupán „elhalasztják”, nem pedig elmarad, míg egy tanácsadó testület meg nem vizsgálja, hogyan lehetne vonzóbbá tenni a rendezvényt. Viszont a közleményben az is ott áll, hogy a következő rendezvényre 2005 novemberében kerül sor, ami egyértelművé teszi, hogy az idei elmarad. A többi Comdex rendezvény, így a koreai, a skandináv, a szaúdi, a brazil és a görög a tervek szerint meg lesz tartva, közölte a cég.
A Comdexek látogatottsága az internetes konjunktúra megszűntével masszívan romlott - a 2000-es 200 ezerről 125 ezerre 2003-ban. Sok látogató szerint a kiállítás túl nagyra duzzadt, ezért a rivális Las Vegas-i rendezvény, a januári fogyasztói elektronikai kiállítás vált a nagy technológiai cégek fórumává. A MediaLive tavaly más kisebb és fókuszáltabb Comdexet rendezett, kifejezette a vállalati vásárlóknak célozva, de így is csupán 40 ezer látogatót vonzottak, ami a vártnál 20 százalékkal kevesebb volt. A Siebel, a Microsoft és a CA komoly standdal volt jelen, sőt a Dell is több évi kihagyás után ismét megjelent, de sok nagy vállalati gyártó - az Oracle, az SAP, a HP vagy a BEA - alig vagy sehogy nem képviseltette magát a rendezvényen.
Elmarad az idei Comdex
Hirdetés
Hirdetés