Az autót a Sony közremûködésével fejlesztették ki, oly módon, hogy az gyorsan "megtanulja" sofõrje stílusát és odafigyeljen az ettõl eltérõ viselkedésre. Biometrikus érzékelõket ültettek a jármû kormánymûvébe, mely nyomon követi a vezetõ pulzusát, és a bõrön keresztül izzadási szintjét is. Ha a delikvens túl gyorsan vezet, vagy túl közel kerül egy másik jármûhöz, akkor a fedélzeti számítógép figyelmeztetõ üzenetet küld a mûszerfalon elhelyezett kijelzõre, esetleg nyugtató zenét játszik a túlhevült sofõrnek. A Pod névre keresztelt autó az elejére és hátára felszerelt fényekkel közvetíti vezetõjének hangulatát a többi autós vagy a gyalogosok felé. A rendszer nem korlátozódik egyetlen "felhasználóra", az aktuális kormánypörgetõ egy kéziszámítógépen keresztül azonosíthatja magát a jármû számára. Ez vezeték nélkül kommunikál a fedélzeti rendszerrel, hogy az beállíthassa a felfüggesztéseket és az autó kezelhetõségét az aktuális személyre, mivel egy sportosabb vezetõ esetében eltérhet a sebességi fokozatok használata.
A vezeték nélküli terminál segítségével egyéb adatok is feltölthetõek a Pod számítógépére, például új zene vagy útvonalterv.
A Sony és a Toyota jelenleg olyan módszereken dolgozik, mellyel az autó rádiós rendszere más jármûvekkel is képes lenne kommunikálni. Ez a technika figyelmeztethetné a másik vezetõt elõzés elõtt vagy automatikusan tudná fizetni az autópályadíjakat. A Sony mérnökei Aibo, a robotkutya sikerén felbuzdulva Podnak is szeretnének barátságosabb arculatot kialakítani. A kocsi elején elhelyezett fényekkel a gép képes lenne mosolyt szimulálni, ezzel üdvözölve az érkezõ utasát. Nem ez lenne az elsõ jármû, ami kommunikál vezetõjével. Az IBM T. J. Watson létesítményének kutatói már bemutattak egy olyan rendszert, ami vizet spriccel a mûszerfalból, megakadályozandó az elalvást. Hogy milyen hatást érnek el vele az még a jövõ titka, akárcsak a japánok újabb gépcsodájáé.