Tavaly októberben a Billboard belsős forrásokra hivatkozva lehozta, hogy a Google leánycégeként működő Youtube már dolgozik a saját zenestreamelő szolgáltatásán, a vállalat célja a Spotify és Rdio jellegű szolgáltatásokkal való közvetlen rivalizálás. Az eredeti beszámoló szerint a terméknek a tavalyi év végén vagy az idei elején kellett volna elérhetővé válnia, azonban a legfrissebb információk szerint még ebben a negyedévben sem biztos a bemutatkozása.
Ennek állítólagos oka, hogy a Youtube rögtön egy jól használható és kompetitív szolgáltatással kíván beavatkozni a zenestreamelők háborújába, egy csiszolásra szoruló béta verzióval való előrukkolásnak nem látják értelmét. Mindez teljesen ésszerűnek hangzik, hiszen a riválisok már jelenleg is olajozottan működő megoldásokat kínálnak a fogyasztóknak.
A komplett ügy legnagyobb érdekessége, hogy a Play Music személyében a Google már rendelkezik zenestreamelésre használható előfizetéses szolgáltatással, de a vállalat láthatóan nem tesz komoly erőfeszítéseket a reklámozása érdekében, talán nagyobb üzleti potenciált látnak a Youtube saját márkás termékében.
Végül megemlítendő, hogy a videomegosztó zenerészlege elvileg nem kínál majd teljesen ingyenes hallgatási lehetőséget: havi 10 dollárért elvileg reklámok nélkül lehet majd élvezni a kínálatot, míg 5 dollárt fizetve hirdetések is meg fognak jelenni a felületén.
(Forrás: 9to5Google, Billboard)