Márciusban a KISA-vizsgálat szerint a megkérdezettek által kapott reklámlevelek több mint 90 százaléka kéretlenül érkezett, májusban ez a szint 75 százalékra esett, a júliusi vizsgálat pedig átlag 70 százalékot mutat. A jelenség mögött az áll, hogy Dél-Korea tavaly decemberben szigorította a spamküldést is szabályozó e-mail törvényt, amely már bűncselekményként kezeli a spamküldést, a kiróható bírságot pedig 4 millió wonról 10 millióra (közel 9 ezer dollárra) emelte.
A törvény megtiltja az automatikus e-mail cím generálást, a webhelyeken történő e-mail cím begyűjtést, ill. az olyan technikai eszközök használatát, amelyekkel megkerülhetők a spamblokkolók. Tilos a reklámlevelek megtévesztő tárgysorral történő ellátása, és szigorították a fiatalkorúak védelmét. A júliusi KISA-vizsgálat szerint a reklámlevelek (a jóváhagyottakat is ideértve) aránya 57 százalékra csökkent. Ezek 41 százaléka volt klasszikus spam, 35 százaléka illegális spam, és 23 százaléka obszcén spam. Ezek az adatok a márciusi vizsgálathoz viszonyítva 18, 20, ill. 27 százalékos csökkenést mutatnak.
Csökkent a levélszemét
Hirdetés
Hirdetés