A kutatócég számítása szerint az eladott IP PBX végfelhasználói helyek száma a 2003-as 3.2 millióról 2006-ra 26 millióra nő, annak köszönhetően, hogy nő az alközpontok és az IP telefonok funkciógazdagsága és stabilitása, továbbá emiatt megnő a vállalatok körében a konvergált hang/adat szolgáltatások telepítése iránt az érdeklődés.
Az ABI szerint cégek a kevesebb hibrid hangrendszert telepítenek, ahol az alközpontokat átjáró technológiával teszik IP-képessé, illetve az IP PBX-eket integrálják a meglévő áramköri kapcsolású telefonhálózattal. Ez történhet úgy, hogy a különböző irodák áramköri kapcsolású alközpontjait VoIP átjárókon keresztül csatlakoztatják egy IP WAN-ra, vagy úgy, hogy az iroda IP telefonjait egy LAN-on keresztül csatlakoztatják az alközpontra. Míg jelenleg ez a kevert megoldás jellemző a vállalati hálózatokra, 2006-ban az új IP telefon rendszerek 90 százaléka 100 százalékosan IP-alapú lesz.