Az Interbrand hétfőn hozta nyilvánosságra a legjobb nemzetközi márkák listáját. A „Best Global Brands-et” tizenhárom éven keresztül a Coca-Cola vezette – az Apple-nek most sikerült elhódítania tőle az elsőséget. A második helyet a Google szerezte meg; a Coca-Cola a harmadik helyre csúszott vissza. A top 5-be még két technológiai vállalat fért bele: az IBM a negyedik, a Microsoft pedig az ötödik helyen rangsorolt.
Az Interbrand rangsorában tarolnak a technológiai cégek. A Samsung a nyolcadik, az Intel a kilencedik helyet csípte meg; a legtöbbet a Facebook javított a helyezésén: a közösségi oldal tavaly 69-ik volt, idén pedig az 52-ik helyen végzett.
„A technológiai márkák továbbra is dominálják az Interbrand Best Global Brands listáját – írta sajtóközleményében a tanácsadócég. – Ez is mutatja, milyen alapvető és fontos szerepet játszanak a fogyasztók életében.”
Az elemzés elkészítésénél számos tényezőt vizsgáltak: köztük az üzleti teljesítményt, a fogyasztói lojalitást és persze azt, hogy milyen szerepet játszik maga a brand a vásárlók termékválasztásában. Az Interbrand ezeknek a faktoroknak a figyelembevételével számolta ki az egyes márkák értékét; az Apple-ét 98,3 milliárd, a Google-ét 93,3 milliárd, a Coca-Coláét pedig 79,2 milliárd dollárra taksálja a cég.
Néhány fontos brand óhatatlanul is kimaradt az Interbrand rangsorából, mert nem feleltek meg a cég módszertanának. Ilyen például a BBC, amely – lévén állami tulajdonban lévő cég – nem hoz nyilvánosságra elegendő üzleti adatot a pontos elemzéshez, vagy az olyan, nagy kereskedelmi láncok, telekommunikációs szolgáltatók által tulajdonolt márkák, amelyek nem játszanak kiemelkedő szerepet a globális piacon.