Miután magáncégről van szó, az AOL nem tette közzé a vásárlás pénzügyi részleteit, csupán annyit közöltek, hogy a Mailblocks egyedi feladó hitelesítő technológiájának megszerzése motiválta őket a cég megvásárlására. A technológia „fehérlistázza” a feladókat, vagyis legitim feladónak tekinti azokat a címeket, amelyek megtalálhatók a felhasználó címlistáján. Az ismeretlen feladótól érkező e-maileket viszont automatikusan visszaküldi egy automatikusan generált üzenet kíséretében, amelyben arra kéri a feladót, gépelje be azt a hétjegyű kódot, amelyet a képernyőn lát. Amint ez megtörténik, az üzenetet a program eljuttatja a címzettnek, s a feladót a későbbiekben legitimnek tekinti. Ezzel a technológiával ki lehet szűrni a tömegesen kiküldött reklám e-maileket és a számítógéppel automatikusan továbbított férgeket.
Nicholas Graham, az AOL szóvivője közölte, hogy a vásárlás a múlt héten lezárult, a Mailblocks 20 tagú mérnöki csapata már át is költözött az AOL kaliforniai campusába. Az AOL azt tervezi, hogy a Mailblocks technológiáját hozzáférhetővé teszi előfizetői számára a „Mail & Spam Controls” menüpontban, illetve ingyenes e-mail szolgáltatásának felhasználói számára is, akik leveleiket online veszik át.
Az AOL már támogatja az új Sender Permitted From (SPF) protokollt, amely kiszűri a hamis e-mail címet használó reklámleveleket. A Mailblocks céget a néhai Phil Goldman alapította 2003-ban, aki egyike volt a WebTV Networks egyik alapítóinak. A Mailblocks e-mail szolgáltatást kínált otthoni és kisüzleti felhasználóknak havi 10 dolláros, illetve évi 25 dolláros áron. Szerdáig kínált ingyenes e-mail szolgáltatást is, de erre új felhasználók jelentkezését tegnaptól már nem fogadja el.
Az AOL megvásárolta a Mailblocks céget
Hirdetés
Hirdetés