Az inStore szolgáltatásnak van külön webhelye , de megközelíthető több AOL oldalról, így az AOL.com portálról, a CompuServe.com webhelyről, illetve az előfizetésesAOL és CompuServe szolgáltatások felől is. Az inStore ezeken kívül integrálva van az AOL.com keresőmotorjába és az AIM azonnali üzenő szolgáltatásba is.
Az inStore a Shop@AOL-t váltja föl, amely egy hasonló, de jóval korlátozottabb online bevásárló szolgáltatás volt, amely azonban nem kapott külön webhelyet, és nem is kínált árösszehasonlító szolgáltatást sem. Az inStore vásárló funkciója, a Pinpoint Shopping a BizRate.com árösszehasonlító kereső platformjára épül, melynek katalógusa 24 millió terméket tartalmaz körülbelül 47 ezer áruházból. A Pinpoint használja a BizRate.com kereskedőminősítését is. A BizRate.com biztosítja platformját más webhelyeknek is, így az AOL portálpiaci versenytársának, a Lycosnak is.
Az inStore-nak lesz egy úgynevezett Remember It (jegyezd meg) funkciója is, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználó elmentse keresési eredményeit, ha valami miatt félbehagyja a vásárlást, és később vissza akar térni. A felhasználó kérhet riasztást is, ha egy termék ára bizonyos szint alá csökken. E funkciók azonban egyelőre még nem működnek.
Az AOL portálpiaci versenytársaihoz, a Microsoft MSN-hez vagy a Yahoo-hoz viszonyítva megkésve, de az elemzők szerint jó eséllyel száll be a vásárlási versenybe - véli Patti Freeman Evans, a Jupiter elemzője, hiszen fizetős szolgáltatásai 23 millió felhasználójának kétharmada online vásárló is.