Úgy néz ki, hogy az Alibaba érdekes taktikát alkalmaz annak érdekében, hogy globális uralmat érjen el. Partnerként szeretne együttműködni a legnagyobb amerikai riválisával, az Amazonnal. Jack Ma, az óriáscég társalapítója azt mondta, hogy ezzel is a kisebb cégeket akarják segíteni, ezért nyitottak a megbeszélésekre.
Jack Ma szerint már korábban is sok kis amerikai vállalatnak segítettek, és miközben jelenleg is számos amerikai terméket árulnak, a jövőben még többet szeretnének. A céljuk nem az, hogy az Amazonnal versenyezzenek, hanem, hogy a kisebb üzleteknek segítsenek, ezzel pedig újabb opciót kínáljanak a meglévő csatornák mellé.
Az 1999-ben létrejött Alibaba elképesztő tempóban növekszik, és ez az árbevételein is meglátszik (2013 végén például az Amazon és az eBay árbevétele 22 és 14 százalékkal nőtt, az Alibabáé 66-tal). Jelenleg is számos kereskedelmi üzletet működtetnek, úgy mint a fogyasztók közötti Taobao piacteret, a nagy márkákat segítő TMall áruházat, a napi ajánlatokat hirdető Juhuasuan.comot vagy a felhős Aliyun.com szolgáltatást.