Az Amazon bevételei 1.39 milliárd dollárra rúgtak a vizsgált időszakban, ami 26 százalékkal haladta meg a tavalyi év azonos időszakának eredményét, de elmaradt a Thomson First Call 1.44 milliárdos prognózisától. A nyereség 75 millió dollár, egy részvényre számítva 18 cent volt - egy centtel alatta az elemzői várakozásoknak. A cég egy éve 43 millió dolláros, illetve 11 centes veszteséggel zárta a második negyedévet.
Az eredményt kommentáló cégközlemény az ingyenes szállításnak tudja be a jó eredményt, ezért a programot állandósítják, mert hatásos marketing eszköz, még ha költséges is. A cég szállítási költségei a negyedévben 119 millió dollár volt, míg egy éve 106 millió. A technológiával és a tartalmakkal összefüggő költségek szintén nőtte, mert a cég növelte IT stábját, hogy javítsa webhelyei felhasználói élményét. Működési és adminisztratív költségei, elsősorban a jogi költségei szintén nőttek, tulajdonának egyre agresszívabb megvédelmezése miatt.
Az Amazon bevétele és nyeresége
Hirdetés
Hirdetés