A cég hivatalosan nem jelentette be, hogy ilyen szolgáltatás elindítását tervezné - azt pedig végképp nem, hogy mikor -, ám a nemrég Tokió bevásárló negyedében, a Ginzán megnyitott Apple áruház alkalmazottai több alkalommal is arról beszéltek a vásárlóknak, hogy a cég már készül a szolgáltatás tavaszi elindítására. Ezt az értesülést a cég szóvivője hétfőn nem volt hajlandó kommentálni. Viszont Steve Jobs vezérigazgató, aki tavaly november végén Japánban járt, a Nihon Keizei Shimbunnak adott interjújában bejelentette, hogy már megkezdődtek a tárgyalások a japán lemezkiadókkal.
Jelenleg nem működik Japánban egyetlen nagy online zenei áruház sem, bár néhány lemezkiadó működtet ilyen szolgáltatást. A Sony Music Direct (Japan) például kínál a webhelyén egy válogatást helyi és nemzetközi előadóinak számaiból, melyek másolásvédett digitális formában letölthetők 210 jen (kb. 2 dollár) ellenében - ez több mint kétszerese annak a 99 centes árnak, amit az Apple kér az iTunes Music Store amerikai vásárlóitól. Japán a világ második legnagyobb zenepiaca az USA után, melynek forgalma 2002-ben elérte a 443 milliárd jent, a Japán Hanglemezipari Szövetség (RIAJ) szerint.
Apple iTunes zenei áruház Japánban
Hirdetés
Hirdetés