A felhős szolgáltatók egy ideje meglehetősen nagy népszerűségnek örvendenek, azonban hamarosan nagy változásoknak lehetünk szemtanúi a piacon. A The New York Times szerint miközben a Google és az Amazon egyfolytában árakat csökkentenek azért, hogy megelőzzék a másikat, addig hasonló versenybe a kisebb cégek nem tudnak belemenni. A kicsi szolgáltatók, mint a Box vagy a Dropbox ezért a jelenleg használt üzleti modell váltására kényszerülnek.
A Box ügyvezetője, Aaron Levie azt is hozzátette a jelenlegi pillanatképhez, hogy az ingyenes szolgáltatás semmiképp nem nevezhető üzleti modellnek. Éppen ezért a hasonló szolgáltatók más területeken próbálkoznak, ők ugyanis nem tudják az árkedvezményeket más bevételforrásokból kompenzálni, mint a Google és az Amazon.
A Box az egészségügyben szeretne meghatározóvá válni, jelenleg pedig azzal foglalkozik, hogy a röntgeneredményeket tárolja a felhőben. A Hightail hasonló célt tűzött ki maga elé, de a jogi cégeket vette célba. A Dropbox más megközelítést alkalmaz, állítólag azt szeretné elérni, hogy az ő szolgáltatását legyen a legkönnyebb használni mind közül. Bár mindegyik több százmillió felhasználóval rendelkezik, a Dropbox a legjobb példa a kialakult helyzetre: a 300 millió ügyfeléből a legtöbb az ingyenes, 2 gigabájtos csomagot használja.