A kutatások szerint a felhasználók körében egyre népszerűbb a bakelit, méghozzá a zenei streamingszolgáltatásoknak köszönhetően.
A felhasználók fele a vásárlás előtt online is meghallgatta az adott albumot. Jellemzőbb ez azokra, akik reklámokkal támogatott szolgáltatásokat használnak, mint a YouTube vagy a SoundCloud - vagyis az ingyenes zene is hozhat valós eladást.
Érdekes módon a bakelitvásárlók 48 százaléka még nem hallgatott bele a vásárlásaiba, 7 százalék pedig lejátszóval sem rendelkezik a korongokhoz. Mások a kedvenceiket szeretnék támogatni, 50 százalék pedig gyűjtőnek tartja magát.
Miközben online egy kattintásba kerül zenét hallgatni, addig egyre több fiatalnak hiányzik, hogy elmenjen megvenni egy dalt vagy fizikailag a kezében tartsa és lejátssza a lemezt.
A trendek meglepőnek bizonyultak, elvégre a bakelitpiac fokozatosan emelkedő népszerűsége épp olyankor jött, amikor a zeneipar csökkenő eladásokkal küzd.
A bakelit iránti kereslet nyolcadik éve nő folyamatosan, és 21 éve nem volt ilyen népszerű a kategória.