A Vodafone pénteken kiadott, 40 000 szavas jelentésében részletesen ismertetette, hogyan hallgatják le különféle országok kormányügynökségei a mobiltelefon-előfizetők beszélgetéseit. A világ legnagyobb mobilszolgáltatója 29 országban van jelen. A jelentés készítői hangsúlyozták, mivel több helyen – köztük Albániában, Egyiptomban, Indiában, Máltán, Katarban, Romániában, Dél-Afrikában és Magyarországon – tilos nyilvánosságra hozni a megfigyelési módszereket, pontos részletekkel nem szolgálhatnak arra nézve, hogy mely kormányok, milyen módon figyelik meg az állampolgáraikat.
A Vodafone Law Enforcement Disclosure Report című beszámolójában azt írta, az érintett kormányok rajtuk kívül más telekommunikációs szolgáltatókat is arra köteleztek, hogy létesítsenek titkos hozzáférést az adatbázisaikhoz. Az ügynökségek munkatársai meghallgathatják és rögzíthetik a telefonbeszélgetéseket, és bizonyos esetekben az előfizetők tartózkodási helyét is ki tudják deríteni. „Ez a legrosszabb eshetőség, amire gondoltunk” – mondta a The Guardian-nek nyilatkozva Gus Hosein, a Privacy International jogvédő szervezet ügyvezető igazgatója.
A beszámoló szerint a szolgáltatói adatbázisok megcsapolásához nincs szükség írásos bírósági végzésre, így a szolgálatok bármikor indoklás nélkül lehallgathatják a felhasználókat. A Vodafone felszólította a kormányokat, „változtassák meg azokat a jogszabályokat, amelyek lehetőséget biztosítanak az ügynökségeknek és a hatóságoknak arra, hogy tudtuk és ellenőrzésük nélkül hozzáférjenek a szolgáltatók kommunikációs infrastruktúrájához”.
A Vodafone szinte pontosan egy évvel azután adta ki jelentését, hogy Edward Snowden, az NSA volt szerződéses munkatársa kirobbantotta a globális megfigyelési botrányt. A Snowden által kiszivárogtatott dokumentumok között olyanok is voltak, amelyekből kiderült, hogy a cég más telekommunikációs szolgáltatókkal egyetemben titokban hozzáférést biztosított a brit GCHQ-nak a tengeralatti kábelekhez.