2005-ben ismét nyereséges évet zárt Magyarország vezető internet-vállalata, a T-Online Magyarország Rt.: az IFRS szerinti adózás előtti eredménye elérte a 1982 millió forintot. A siker hátterében az egy évvel korábbihoz képest több mint 37 %-kal növekedett árbevétel, kiadás oldalon pedig a szigorú költséggazdálkodás áll. A növekvő forgalom motorja a szélessávú internet - ezen belül főképp az ADSL - terjedése volt, amelyből közel kétszer több bevétele származott a vállalatnak, mint 2004-ben.
A T-Online által üzemeltetett internetes portálok szintén kedvezően hatottak a vállalat eredményességére. Az [origo] portál az online hirdetési indexet - amely közel 40 % volt - meghaladó mértékben növelte bevételét. A márkaváltással egy időben mutatkozott be a t-online.hu - a T-Online új ügyfélportálja, amely amellett, hogy fontos ügyfélkapcsolati pont, hazánkban egyedülállóan multimédiás szolgáltatások tárháza is, amelyek közül többel a T-Online jelent meg elsőként Magyarországon. Ilyenek voltak például a T-Online Zeneáruház és a T-Online Téka, az [origo] állás, az apró és az [origo] klikkbank rovatai. A portált hat hónappal indulása után körülbelül 100 000-ren látogatták hétköznaponként, a chat.hu és a g-portál.hu integrációval létrejött G-Portál tiniportállal kiegészült teljes T-Online.hu szerkesztőség portfoliója pedig több mint 200 000 látogatót kezelt az év végén hétköznaponként. Szeptemberben az [origo] története során először egyetlen nap alatt több mint 700 000 látogatót regisztrált. December 6-án pár száz híján pedig elérte a 800 000 egyedi látogatót. November végén a látogatások számában is rekordot döntött Magyarország legnépszerűbb portálja, amikor először jutott a bűvös kétmilliós látogatásszám fölé. A december 6-i látogatási csúcs azonban ezt az eredményt is túlszárnyalta, amikor 2 047 581 találatot regisztráltak az oldalon.
A T-Online Magyarország DSL-előfizetőinek száma elérte a kétszázezret. A vállalat 2004. év végén érte el a százezres előfizetői számot, amit - elsősorban a 2005-ös év sikerességének köszönhetően - ez év elejére megduplázott. Az internet népszerűségét, terjedésének gyors ütemét jelzi, hogy míg a százezer előfizetői számot több mint 3 év alatt érte el a cég, a második százezer DSL-megrendelésre mindössze 16 hónapot kellett várni. A sikerek egyik összetevője az új lakossági termékportfólió, amelynek köszönhetően tavasszal - elsőként a hazai piacon - a T-Online különböző szegmens-megoldásokat vezetett be. Az új szélessávú termékportfólió 99 százalékot képvisel a megrendelésekből, és az értékesítés a márkaváltás előtti szinthez képest hetven százalékkal nőtt meg.
Szintén a sikerhez járult az ADSL csomagok gyors telepítése és az árcsökkenés. A vállalat augusztus végén a piacon elsőként a teljes ADSL lakossági portfólióra vonatkozóan a Szereld magad konstrukciót vezette be, amelynek segítségével új internet-előfizetését bárki saját maga telepítheti otthonában. Ennek köszönhetően a lakossági ADSL-szolgáltatások árai átlagosan 5-8 százalékkal csökkentek. Ugyancsak augusztus végén bővült a vállalati termékportfólió: a mikro- és kisvállalkozások számára kiegészült egy belépő szintű termékkel. Az új célcsoportot megszólító termék az új értékesítés 62 százalékát biztosítja. A nyugdíjasok aránya 5 százalékról 8 százalékra nőtt tavaly, amely jól bizonyítja azt, hogy az internet ma már nem a fiatalok kiváltsága.
Ugyancsak augusztus végén bővült a vállalati termékportfólió: a mikro- és kisvállalkozások számára kiegészült egy belépő szintű termékkel. Az új célcsoportot megszólító termék az új értékesítés 62 százalékát biztosítja. A nyugdíjasok aránya 5 százalékról 8 százalékra nőtt tavaly, amely jól bizonyítja azt, hogy az internet ma már nem a fiatalok kiváltsága.
A T-Online ADSL-előfizetőinek száma elérte a kétszázezret - a cég idén a nyugdíjasokra összpontosít
Hirdetés
Hirdetés