Továbbá a két cég az úgynevezett harmadik generációs handsetek számára új piacot nyit.A Siemens számára a legnagyobb előnyt minden bizonnyal a közös termékfejlesztés jelenti. A vezető mobiltelefon gyártóknak ugyanis szükségük van az új kijelzőkhöz a fejlettebb folyadékkristály-technológiára, illetve további miniatűrizációra. E kettőben pedig a japánok verhetetlenek. Toshiba számára is kétségtelen haszonnal kecsegtet az együttműködés: a Siemens ugyanis igen erős a mobiltelefon-piacon, valamint a high-end laptopok európai piacán is jók a pozíciói. Így a hosszú távú kapcsolat a felsőkategóriájú laptop világpiacot vezető és a telefonpiacon feltörekvő Toshibának mindenképpen előnyös.
Elemzők úgy vélik, hogy a stratégiai partnerség nem jeleneti új márkák piacra vitelét, mert túl sokba kerülne a bevezetésük. A handset piacon, ahol a két cég együttes részesedése 7 százalék körüli, talán más a helyzet. A harmadik generációs eszközök jövő tavasszal vagy nyáron jelennek meg, először Japánban, majd Európában is. Hogy milyen néven, az addigra kiderül.
A Siemens és a Toshiba együtt fejleszti a következő generációs mobiltelefonokat
Hirdetés
Hirdetés