A Roxio tavaly év végén jutott a Napter maradék vagyonához, amely többek között a márkanevet is tartalmazza. A Napstert 2001-ben bírói végzés parancsolta le az internetről, miután a nagy hanglemezcégek a szerzői jogok megsértésével vádolták. Azóta a hanglemezkiadók elindították saját online zeneszolgáltatásaikat, igaz, csekély sikerrel. A Pressplay-t a Vivendi Universal és a Sony Music alapította, nagyjából ugyanakkor, amikor a Bertelsman, az AOLTW, az EMI és a RealNetworks megalapította a rivális MusicNetet. A Pressplay és a Napster birtokában A Roxio tehát fel kívánja támasztani „az online zenei piac leghatásosabb márkanevét”, tette közzé a cég közleményében. A digitális szoftverszolgáltató a Pressplay megvásárlásával hozzájutott az öt nagy hanglemezkiadó katalógusának jogaihoz, valamint a digitális zeneértékesítési infrastruktúrához. A megállapodás értelmében a Roxio 12,5 millió dollár készpénzért és a pénteki záró áron számolt 3,9 millió törzsrészvényéért kapta meg a Pressplay-t. A megállapodás kiköti azt is, hogy az új Napsterből a Vivendi és a Sony 6,25 millió dollár részesedésre jogosult.
A Roxio újraindítja a Napstert
Hirdetés
Hirdetés