„Egy helyi rendszer kiépítésében gondolkozunk, amellyel javítani lehetne országunk biztonságát”, mondja Steven Hofman, Walker cégének, a Walker Digitalnek tanácsadója. Az „USHomeGuard” rendszer kb. ezer webkamerát, mikrofonokat és infravörös érzékelőket hőmérséklet méréshez telepítene az érzékeny célpontokhoz.
A kamerák öt másodpercenként képet küldenének a Homeguard adatközpontjába, amelyet egy másik cég működtetne. Ha változást észlelnek, akkor a „virtuális kémként” működő internet felhasználók körülnézhetnek a területen és jelentésben rögzítik benyomásaikat.
Walker és Hofman az elmúlt hónapokban Washingtonban házal az ötlettel, amely erősen vitatható mind magas költségei, mind pedig magánszféra-védelmi szempontból, hiszen öles lépést jelentene a „valóság-showk” hétköznapi realitássá válása felé. Hiába lennének a kamerák izolált területeken, a magánszféra-védők szerint a rendszert bármikor arcfelismerő képességgel láthatják el, vagy olyan programokkal, amelyek nyomon követik az embereket. Walkert ez nem tántorítja el álmától, aki szerint mindössze 40 millió dollár kellene a rendszer kiépítéséhez és első féléves működtetéséhez. Walker azzal tette ismertté a nevét, amikor létrehozta a Priceline internetes portált, ahol bármire licitálni lehetett, a repülőjegytől az autóig. A vásárlók így letornászhatták a repülőjegy árát, a légitársaságok pedig el tudtak adni minden helyet járataikon.
A Forbes magazin modern Edisonnak kiáltotta ki, cége részvényeinek árfolyama az egekbe emelkedett, amikor a cég a tőzsdére került. A cég bukását egy klón okozta. A Webhouse a Priceline-éhoz hasonló rendszerrel kínálta a legkülönfélébb termékeket, de amikor csődbe ment, magával rántotta a Priceline részvényeinek árát is.
A Priceline.com a terrorizmus ellen
Hirdetés
Hirdetés