Most pedig a Panasonic bejelentette, hogy további horribilis összegeket szeretne ölni a plazmatelevíziók gyártási eljárásának fejlesztésébe.
Az Osakához közel található gyártelep közel 15 futballpálya nagyságú területen terpeszkedik. A vállalat mintegy 790 millió dollárt kíván invesztálni, hogy ezáltal megduplázhassa a gyártási kapacitást. A Panasonicnál lényegesen nagyobb Samsung és LG szintén plazmagyáraik bővítésén fáradoznak, de a második negyedévben a befektetések még erős veszteséget okoztak számukra. Az elemzők szerint a Panasonic nem fog így járni, mert jóval nagyobb méretválasztékkal jelentkezik vetélytársainál, az árak pedig szintén versenyképesek. Az elsők között csökkentik mindig a termékek árát, míg a többi gyártó óvatosságból inkább tovább vár, hogy a technológia kifejlesztésének költségeit minél hamarabb visszaszerezhessék.
A Panasonic plazmatévé-részlegének vezetője szerint a működési nyereséget öt százalék fölé tudják emelni a következő üzleti év folyamán, ami jövő áprilisban kezdődik. A jelenlegi értéket nem árulta el, de az elemzők szerint 3% körül mozoghat. A verseny tehát igen éles.
A Panasonic a plazmatévékre szavaz
Hirdetés
Hirdetés