Az öt éve még elhanyagolható letöltéspiac mai értéke 1.3 milliárd dollár a kommunikáció kutató Pyramid Research becslése szerint, de a cég elemzője, Connie Hsu szerint 2008-ban a szegmens forgalma eléri a 3.6 milliárdot. „A mobiladat-piac robusztus növekedését várjuk”, mondta az elemző, aki hozzátette: „Dél-Koreában és Japánban a kifinomultabb tartalmak és alkalmazások letöltése iránti igény máris megjelent”. Délkelet-Ázsiában és Kínában az SMS-alapú tartalmak letöltése már régebben nagyon népszerű, de a felfutás mögött a mobiltelefon felhasználásának növekedése áll. 1998-ban még csak a térség lakossága 3.8 százalékának volt mobiltelefonja, 2003-ban már 18 százalék az arány, és ezeknek 55 százaléka tölt le rendszeresen tartalmat, melyek közt ma már Java-alapú játékok, háttér, animált üzenet és hírességek képei is találhatók a csengőhangok és slágerek mellett.
Az elemzők úgy látják, hogy a piac forgalmának megháromszorozódását igazában a letöltések új generációja fogja táplálni - ilyen jövőbe mutató modell már a Nokia 3300-as is, amely elsőként támogatja a GSM piacon a csengőhang helyett valódi zenei felvétel felhasználását. Az ipar azonban Szingapúrra tekint, ahol a lakosság 80 százalékának van mobiltelefonja, és ahol a város bulvárlapjaiban a hirdetési oldalak tele vannak máris letöltési reklámokkal.