A két cég egyesíti erőit az úgynevezett „adathalász” (phishing) akciókkal és a személyes adatokkal folytatott visszaélésekkel szemben, mert mindenképpen „agresszívabb fellépést” látnak indokoltnak a fogyasztókat és a cégeket megkárosító csalások ellen. A MasterCard hozzáférést kap a NameProtect technológiájával begyűjtött információkhoz. A NameProtect nagy tömegű internetes tartalmat keres és szűr folyamatosan, hogy bennük csalási akciók nyomaira leljen. A „phishing” akciók száma az utóbbi hónapokban jelentősen megugrott. Az Anti-Phishing Working Group adatai szerint egy év alatt közel 200 százalékkal, 1100-ra nőtt áprilisra a számuk, ami márciushoz képest is 178 százalékos növekedést jelent!
A NameProtect az internetes doméneket, weboldalakat szűri, figyelemmel kíséri a vitafórumokat és a spam forgalmat, hogy azonosítani tudja az „adathalász” feladók körét, illetve az egyéb online csalási formákat. Az új veszélyekről a cég rendszeresen tájékoztatja a MasterCardot, amely MC Alerts szolgáltatása keretében figyelmezteti 25 ezer pénzintézeti taghálózatát, hogy azok is figyelmeztetni tudják ügyfeleiket.
A MasterCard és a NameProtect minden csalással kapcsolatos információt megoszt az USA titkosszolgálatával, az FBI-al, az az USA postai szolgálatával, valamint az Interpollal.
A MasterCard bekeményít
Hirdetés
Hirdetés