Az egyik tematikus csatornán már cáfolták, hogy a repülőgépek működését a legkisebb mértékben is befolyásolnák az elektronikus hordozható eszközök, de egyértelmű bizonyíték még mindig nincs rá. Az International Air Transport Association 2003 és 2009 közötti eseményeket vizsgált, melyek esetében 75 olyan incidenst tudott felmutatni, melyek ezen eszközök használatára vezethetőek vissza. A probléma csak ott van, hogy nem tudjuk, ez hány eseményből jött össze, és átfogóan vizsgálták-e a repülést, tehát ultrakönnyűektől a legnagyobbakig. Mindezeken felül nincsenek is kézzelfogható bizonyítékok, mivel a tanulmány a legénység elmondására támaszkodott, de azért 30.000 láb magasan értelmes ember mindent megtesz azért, hogy a repülőgép ne érjen idő előtt földet. És ha már itt tartunk, engedtessék meg, hogy két alapvető pilótamondást idézzünk: "Az a leszállás, ami után saját lábadon sétálsz el a géptől, jó leszállás volt", illetve "Kétféle pilóta van, aki már tört gépet, és aki majd fog".