Egy ideje már tudjuk, hogy a Sony eladja a teljes PC-s üzletágát, illetve azt is, hogy a japán cég végérvényesen leszámolt a klasszikus Windows operációs rendszerekkel. Az elemzők és piaci megfigyelők véleménye szerint a bukás hátterében maguk a fogyasztók álltak.
A CNET összefoglalójában is idézett NPD Group például úgy látja, hogy a véget egyáltalán nem a sikertelenség jelentette. Ami azt illeti, a Windows 8-cal és az érintős eszközökkel a Sony szekere egy darabig felfelé ívelt, köszönhetően a VAIO Fliphez és a VAIO Taphez hasonló készülékeknek. A Windows 8 első 9 hónapjában a piac 17 százalékát tudhatták magukénak, később azonban elhibázott stratégiák miatt 8 százalékra csúsztak vissza. A Sony rekordja éves szinten 9 millió eladott PC volt, 2013-ban ezt a számot viszont már meg sem tudták közelíteni a veszteséges Vaiókkal, amelyek már nem érdekelték eléggé az embereket.
Többen azt mondják, a PC-k általános hanyatlása nem jelent egyet a HP, a Dell és a Lenovo végével is. Az első kettőnek például van annyi üzleti ügyfele, hogy nincs is szüksége fogyasztók érdeklődésére.
Fotó: Wired