A Gizmodo és a Lifehacker neve bizonyára ismerősnek cseng a technológia és a kütyük iránt érdeklődő olvasók számára. A Gawker Media berkeibe tartozó médiumok pár hete egy teljesen új designnal sokkolták az internetezőket. A sokkolás jelen esetben a megfelelő kifejezés, mivel a két online magazin egy a weben még nem látott, táblagépekre és mobileszközökre optimalizált elrendezést választott.
A lépés azonban a jelek szerint nem tetszett a PC-s társadalomnak. Az Alexa látogatottsági rangsorában például a Gizmodo a 3 hónappal ezelőtti 632. pozícióból a 2773. helyre süllyedt vissza, forgalma 36,3 százalékkal csökkent az elmúlt másfél hónapban.
A Lifehacker ezzel párhuzamosan 3 hónap alatt nagyjából 1300 pozíciót vesztett: immár az 1939. helyet foglalja el a látogatottsági rangsorban. A sülyedéshez az is hozzájárult, hogy a keresőkön keresztül jóval kevesebb látogató érkezik a két oldalhoz, azaz az új elrendezés a jelek szerint keresőoptimalizálási szempontból sem túl előnyös.
Kérdés ezek után, hogy vajon a Gawker visszatér a régi elrendezéshez, vagy megpróbálja az újat erőltetni. Végső soron az új design mindig együtt jár néhány elégedetlen felhasználóval. A digg.com esetén is szinte palotaforradalmat robbantott ki az új megjelenés, a jelek szerint a szolgáltatás mégis stabilizálni tudta a 130 körüli helyét az Alexa rangsorában.