Jeff Blackburn, a Dell szóvivője szerint firmver hibáról van szó, vagyis a hiba nem a Microsoft operációs rendszerében, hanem a Dell által kifejlesztett kódban található. A panaszok a június 23. után vásárolt Axim gépekre vonatkoznak - több problémát is említenek, de a legáltalánosabb az, hogy elfogadhatatlanul hosszú ideig kell várni az operációs rendszer startmenüjének megjelenésére, de nagyon lassú a dokumentumok megnyitása és az operációs rendszerben való navigálás is. Blackburn nem volt hajlandó elárulni, mikorra várható a hiba kijavítása, csupán annyit közölt, hogy „már készül a megoldás”.
A Dell nem jelentkezett új hardverrel a Windows Mobile 2003 indításakor, mint más gyártók, így a HP is, hanem az új operációs rendszer forgalomba kerülése után minden Axim gépet az új szoftverrel dobta piacra. Az Axim a Dell első PDA-ja, amely meglehetősen kelendő a kemény körülményekkel kínlódó kézi PC piacon. Miközben az elmúlt két negyedévben csökkentek a PDA eladások, a Dellnek sikerült piaci részesedést szereznie az Axim olcsó ára miatt.