A StatCounter szerdán nyilvánosságra hozott adatai szerint szeptemberben a böngészők piaci részesedését tekintve továbbra is az Internet Explorer állt az élen (41,7 százalék), amit a Firefox (26,8 százalék) és a Chrome (23,6 százalék) követett. A hónap nyertese a Google böngészője volt, amely tovább tudta növelni a részesedését, míg a két vetélytárs csekély csökkenést volt kénytelen elkönyvelni.
2011 januárja óta egyébként a Chrome felhasználói tábora 50 százalékkal nőtt (8 százalékponttal), míg a Mozilla megoldásának népszerűsége 4 százalékponttal, 13 százalékkal csökkent. Az Internet Explorer szintén hasonló mértékű mínuszban zárt, de esetében ez a nagyobb tábor miatt csak 9 százalékos esést jelentett. Azaz a számok alapján úgy tűnik, hogy a Chrome annyit nyert, amennyit a két vetélytárs vesztett. A StatCounter szerint ha a trend folytatódik, akkor a Chrome novemberben felzárkózhat a Firefox-ra, december végére pedig maga mögött tudhatja a Mozilla alkalmazását.
Amennyiben az amerikai Net Applications adataiból indulunk ki, akkor körülbelül 2012 közepéig kell várnunk az előzésre. A piackutató ugyanis globálisan a Firefox jelenleg 22,6 százalékon áll, míg a Chrome csupán 15,5 százalékkal rendelkezik, ám a növekedés a Net Applications szerint is jól érzékelhető. Mindent egybevéve a Chrome leendő második pozícióját egyre nehezebb megkérdőjelezni, már csak az kérdés, hogy mikor érkezik el annak az ideje.