A Net Applications felmérése szerint a Google Chrome megszerezte a böngészők népszerűségi listáján a harmadik helyet, amit eddig az Apple Safari birtokolt. A cég 160 millió egyedi látogató böngészési szokását vizsgálja folyamatosan 40 000 kiemelt fontosságú weboldalon, és az ebből készült statisztikákat a legtöbb szakmabeli szentírásként kezeli. Persze nem is lehet csodálkozni a Chrome diadalmenetén, nézzük, miért.
Egyrészt a Chrome valóban gyors, és ezt egyre több teszt is bizonyítja - érdemes megnézni a nemrég bemutatott 3DMark-féle Peacekeeper teszt eredményeit, amely szerint bizony a Google böngészője gyorsaságában lemossa versenytársait. Ez persze még önmagában nem garantálná, hogy tömegesen váltanak rá a felhasználók, hiszen még mindig többségben vannak azok, akik nem is igazán tudják, milyen böngészőt is használnak, vagy egyáltalán, mi is az a böngésző.
A Google ezért nekiállt, és az alapoktól próbálja megismertetni mindenkivel a számítástechnikai és internetezési fogalmakat. Tisztességes versenyként felfogva a feladatot, nem is egyértelműen saját browserét ajánlja, de az alábbi videóhoz hasonlók egyre több helyen bukkannak fel az interneten, és mindenképpen jó pár érdeklődőt hajtanak a Chrome megismerése felé is, egyszerűen csak azáltal, hogy bemutatják: van alternatíva ahhoz képest, amit eddig használtak.
A Google oktatófilmje teljesen kezdőknek
Másrészt az is elősegítette, hogy a Chrome "átugorjon a Safari hátán", hogy a múlt héten vált hivatalosan is elérhetővé a legújabb Chrome böngésző béta változata Mac OS X és Linux alá - előbbi rendszeren ugyebár a Safari volt a vezető "browsermárka", de most a kíváncsiság Apple gépeken is áttéríti a böngészni vágyók egy részét. Eddig a Chrome-ból csupán fejlesztői változat volt elérhető az Almákra, de úgy tűnik, a béta megjelenésére az addigi 0,32 százalékos Chrome részesedés 1,3 százalékra ugrott - ez nem tűnhet soknak, de az Apple felhasználók mindig híresek voltak arról, hogy a lehetőség szerint csakis Apple-szoftverekkel dolgoznak. Ez az 1,3 százalék egyelőre csak apró rés az "Apple-sznobizmus" falán, de a NetApplications szerint fontos rés.
A Safari eddig 4,37 százaléknyi szeletet tudhatott magáénak a böngésző-tortából, mely nagyjából ennyi is maradt, ám a Chrome a december 6-a és 12-e között mért adatok szerint 4,4 százalékon végzett. Az Internet Explorer részesedése lassan de folyamatosan csökken, 63,6 százalékával már jelzi: egyre többen nem elégszenek meg azzal a böngészővel, amit Windowsukhoz alapértelmezettként kapnak. A Firefox 24,7 százalékon áll, és támogatóik a még a távolból integető négyes verzió megérkezésében bíznak.