Miközben a bankok Amerikában már most az Apple Pay felhasználóiért ölik egymást, addig általánosságban elmondható, hogy a meglévő szolgáltatásaikon is lehet még csiszolni. Ezt jelzi a Ping Identity legújabb felmérése is, amely alapján a banki ügyfelek 36,1 százaléka boldogan váltana bankot, ha az új pénzintézet könnyebb hozzáférést és több funkciót biztosítana az online bankoláshoz, természetesen kifogástalan biztonság mellett.
Az eredmények szerint a bankok már nem alapozhatnak az ügyfeleik hűségére, ugyanis csak 28,7 százalék mondta azt a megkérdezettek közül, hogy lojális marad a pénzét kezelő intézethez. A versenyben az győzhet, aki jobb szolgáltatást nyújt, főleg, hogy az emberek 81,5 százaléka szokott online bankolni. Érdekes módon azonban csak 22,5 százalék hiszi azt, hogy a hozzáférése biztonságos, pedig ezt a szempontot 80 százalék tartja nagyon fontosnak.
A felmérés alapján kiderült, hogy 18,5 százalék nem szokott online bankolni. Közülük 68,6 százalék a biztonság miatt aggódik, 11,9 százalék pedig a hosszú bejelentkezést nem szereti. A maradék 9,2 százaléknak nincs ideje beállítani az online fiókot.