Az Interactive Advertising Bureau legfrissebb adatai szerint a hirdetők az idei harmadik negyedévben 9,26 milliárd dollárt költöttek reklámokra. A begyűjtött adatok szerint ez a valaha volt legnagyobb összeg, amit egy negyedév alatt elköltöttek ilyen célra.
A közel 9,3 milliárd dolláros árbevétel 6 százalékos emelkedést jelent az idei második negyedévhez viszonyítva, illetve 18 százalékkal több az egy évvel korábbi értéknél. Az IAB szerint a növekedés azt tükrözi, hogy az online hirdetések mennyire hatékonyak a marketingesek számára.
Randall Rothenberg, az IAB ügyvezetője egy nagyon hatékony médiumnak nevezte webes reklámokat, amelyek szerinte interaktívak és bátorítják a fogyasztókat. A felhasználók ráadásul már nem passzívak, hiszen a közösségi oldalaknak hála aktív résztvevőkké váltak, és még mobilról is folyamatosan jelen vannak.